خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

ستون ریز 8 متری

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
ستون ریز 8 متری
  • ستون ریز 8 متری
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تخلیه بتن در قالب‌های بلند فضاهای ساختمانی امری دشوار و زمانبر است که همواره احتمال ریزش بتن، اتلاف مصالح و یا خطر سقوط کارگران وجود دارد. برای رفع این موانع و اجرای حرفه‌ای عملیات تخلیه بتن در ارتفاع، انواع دستگاه ستون ریز طراحی شده است و ستون ریز ۸ متری یکی از بلندترین آنها است.

دستگاه بتن ریز ستون  ۸ متری از نوع ریلی است که با طراحی شاسی کاملاً بلند ۸ متری قادر است تا حجم سنگین بتن را در بلندترین قالب‌های ساختمانی و یا هر محیط عمرانی دیگر تخلیه کند. اصول کارکرد این دستگاه شباهت زیادی به بالابرهای ساختمانی دارد. با این تفاوت که باکت حمل بتن در پای دستگاه مستقر شده و از ریل نصب شده بر روی وتر شاسی مثلثی شکل دستگاه برای حمل باکت و تخلیه خودکار بتن در ارتفاع استفاده می‌کنند. این مدل از دستگاه با ا ریلی ۸ متری عملا قدرت مانور عالی در پروژه‌های سنگین ساختمان سازی دارد.

مشخصات فنی ستون ریز ۸ متری

بتن ریز ستون ۸ متری دستگاه تخصصی حمل بتن است که با استفاده از الکتروموتورهای تکفاز ۲۲۰ ولت AC طراحی شده است. برخی شرکت‌ها این دستگاه را با استفاده از موتورهای سه فاز ۳۸۰ ولت نیز طراحی می‌کنند که مناسب کار در محیط‌های کاملاً صنعتی است. در این دستگاه از الکتروموتورهای 3 اسب بخار از نوع ۱۴۰۰ دور در دقیقه استفاده شده است و برای کنترل سرعت آنها از گیربکس حلزونی مدل VF86 در دستگاه قرار دارد. سرعت حمل بار دستگاه با حرکت باکت ۱۵۰ لیتری بر روی ریل در حدود ۱۵ متر بر دقیقه است که در هر دو جهت بالا رونده و یا پایین رونده در این سرعت استاندارد حرکت می‌کند. حداکثر ظرفیت مفید بارگیری باکت نیز ۱۲۰ لیتر است.

     

جدول مشخصات فنی
نوع موتورتکفاز
توان موتور3 اسب بخار
دور موتور 1400 دور در دقیقه
نوع سیم پیچمس
طول دکل10 متر
ظرفیت باکت110 لیتر معادل 250 کیلو بتن
نوع گیربکسحلزونی VF86
ولتاژ220 ولت
جنس پوسته گیربکسآلومینیم
نوع سیم بکسلنتاب
سرعت 15 متر در دقیقه
ارتفاع مفید بتن ریزی8 متر

کاربردهای بتن ریز ستون ۸ متری

از نگاه کاربردی این دستگاه برای تخلیه بتن در ارتفاع بلند دهانه قالب‌های بتنی طراحی شده است. چنین مکان‌هایی بالاتر از سطح کار قرار دارند و عملاً هیچ تکیه گاهی برای حضور کارگران و یا استقرار دستگاه‌ها امکان پذیر نیست. قالب بلند ستون‌های بتن آرمه یکی از چنین فضاهایی است. ستون ریز ریلی با شاسی چرخ‌دار طراحی شده است تا به راحتی در کنار قالب‌های بلند مانند ستون‌ها قرار گرفته و حجم قابل توجه بتن را از طریق باکت در داخل قالب‌ها تخلیه کند.

کاربرد ستون ریز ۸ متری در پروژه‌های ساختمان سازی برای تخلیه بتن در قالب ستون‌ها، سقف‌ها، دیوارهای برشی و... است. همچنین برای جابجایی بتن و یا مصالح در ارتفاع بلند هر فضای ساختمان سازی کارایی دارد.

قیمت ستون ریز ۸ متری

قیمت ستون ریز ۸ متری با توجه به مولفه‌های گوناگون از طراحی نوع شاسی، جاسازی نوع چرخ‌های شاسی، نوع و قدرت الکتروموتور، برند سازنده موتور و گیربکس و همچنین ظرفیت باکت محاسبه می‌شود. پر کننده ستون ۸ متری بلندترین سایز استاندارد طراحی این مدل دستگاه‌ها است و این ابعاد بزرگ دستگاه در قیمت آن نیز تاثیرگذار است. عموما خرید پرکننده ستون ۸ متری در سطح پروژه‌های بزرگ ساختمانی و یا عملیات‌های حجیم بتن ریزی انجام می‌شود.

  • روش کنترل دستگاه ستون ریز ۸ متری چگونه است؟

    مکانیزم کنترل این دستگاه به شکل عملکرد چپگرد و راستگرد الکتروموتور تکفاز و یا سه فاز دستگاه است که به ترتیب با تکنیک جابجایی فاز و نول و یا جابجایی توالی فاز‌ها توسط کلید‌های مخصوص انجام می‌شود.

  • استفاده از ستون ریز ریلی ۸ متری چه تاثیری در سرعت پروژه‌های بتن ریزی دارد؟

    در پروژه‌هایی که دارای تعداد زیاد ستون است و هر ستون ابعاد بزرگی دارد، تخلیه بتن به روش دستی کند و غیر اصولی است. زیرا لازم است که بتن در فاصله زمانی کوتاه در قالب ستون‌ها تخلیه شود. حضور آن‌ها در بهبود عملیات و کاهش زمان اجرای پروژه چشمگیر است.

  • آیا بتن ریز ستون ۸ متری قادر به تخلیه بتن در ارتفاع ستون‌های استاندارد 3 و یا 4 متری است؟

    بله، شاسی این دستگاه با قابلیت تنظیم ارتفاع طراحی شده است.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: