خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

باکت بالابر ساختمانی

باکت بالابر ساختمانی

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    باکت بالابر ساختمانی ظرفیت دو فرغون دهانه 60 در 60، ضخامت 1.5 میلیمتر

    باکت بالابر ساختمانی نیکا ابزار مدل BB30013

    ورق 1.5 میل، ظرفیت 2 فرغون

    5

    باکت بالابر ساختمانی ورق 1.5 میلیمتر زرد رنگ، ظرفیت 1 فرغون

    باکت بالابر ساختمانی نیکا ابزار مدل BB30012

    ورق 1.5 میل، ظرفیت 1 فرغون، مناسب بالابر 300 کیلویی

    5

    باکت حمل مصالح ظرفیت تک فرغون، ورق 1 میل، آبی رنگ

    باکت بالابر ساختمانی نیکا ابزار مدل BB30011

    ورق 1 میل، ظرفیت 1 فرغون، مناسب جهت بالابر 300 کیلویی تک فاز

    5

    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    ساختمان‌های مدرن در تعداد طبقات زیاد و با استفاده از انواع مصالح ساختمانی ساخته می‌شوند. در تمامی پروژه‌های ساختمان‌سازی ملزم به حمل مصالح فله‌ای تا ارتفاع بلند طبقات هستیم و برای این منظور از انواع بالابر ساختمانی استفاده می‌کنند.

    باکت بالابر ساختمانی از تجهیزات جانبی در کار با انواع بالابرهای ساختمانی است که به شکل تخصصی برای حمل بار مصالح، نخاله و هر نوع متریال خشک فله ای طراحی ‌شده است. این باکت‌ها در اصل ظرف‌های بزرگ با جداره‌های محکم فلزی هستند که با توجه به ظرفیت حمل مصالح در مدل‌های تک و یا دو فرغون دسته‌بندی می‌شوند. فرم طراحی سطل بالابر ساختمانی به شکلی است که در ضمن آویزان شدن از سیم بکسل بالابرها، مادامیکه مصالح سنگین را حمل می‌کنند از تعادل خوبی برخوردار هستند و تخلیه آنها در طبقات ساختمان ساده است.

    انواع باکت بالابر ساختمانی

    قیف بالابر یک نوع ظرف فلزی شبیه به قیف با سطح مقطع مربعی است که در وسط دهانه بالایی آن یک میله مرکزی برای اتصال قلاب بالابر تعبیه شده ‌است. در بخش زیرین این ظرف نیز دهانه تخلیه مصالح قرار دارد که مجهز به دربی فلزی برای نگهداری از مصالح حین جابجایی و تخلیه ساده در ارتفاع طبقات ساختمانی است. انواع باکت بالابر ساختمانی را با توجه به ظرفیت حمل بار در دو تیپ تولید می‌کنند.

    باکت بالابر تک فرغون

    باکت‌های تک فرغون کوچکترین سایز این ظرف‌های قیف مانند است که حجم حمل بار آنها معادل یک فرغون محاسبه شده ‌است. به‌ راحتی می‌توانید یک فرغون از انواع مصالح اعم از خاک، ماسه، پوکه، آجر و سیمان و... را با استفاده از این باکت حمل کنید. دهانه مربعی‌ شکل این باکت در اندازه ۵۰×۵۰ سانتی‌متری طراحی ‌شده و در بخش زیرین قیف فلزی آن از پایه‌ای مستحکم برای استقرار مناسب در هر مکانی استفاده شده‌ است. جنس ورق ساخت جداره‌های این باکت از فولاد ضد زنگ با ضخامت ۲ میلی‌متر است.

    باکت بالابر ساختمانی

    باکت بالابر دو فرغون

    سطل بالابر دو فرغون با دهانه‌ی ظرف قیفی شکل به اندازه ۶۰×۶۰ سانتی‌متری و محل تخلیه مصالح در اندازه ۱۵*۱۵ میلی‌متری برای حمل بار به اندازه‌ی ظرفیت دو فرغون طراحی ‌شده است. لذا در هر بار جابه‌جایی بار قادر به حمل انواع مصالح اعم از خاک، پوکه، آجر، سیمان و ماسه تا ظرفیت ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلوگرم است. این باکت با استفاده از ورق‌های فولادین به ضخامت ۲ میلی‌متری و نصب شاسی محکم با پروفیل‌های فولادین و یک استراکچر مقاوم فلزی برای استقرار مناسب باکت در محل پروژه طراحی ‌شده است.

    مشخصات فنی پاکت بالابر

    باکت‌های بالابر از نظر فرم طراحی یکسان هستند و همگی آنها شکلی شبیه به قیف با سطح مقطع مربعی دارند، اما از نظر ظرفیت حمل بار و اندازه مقطع باکت و حتی مقطع دریچه تخلیه تفاوت‌هایی دارند. باکت‌های استاندارد تک فرغون با مقطع ۵۰ سانتی‌متری برای حمل بار تا ظرفیت ۲۵۰ کیلوگرم معادل یک فرغون و با طراحی استراکچر فلزی ساخته ‌شده‌اند.

    باکت بالابر ساختمانی

      در مقابل باکت‌های دو فرغون از سطح مقطع بزرگتر ۶۰ سانتی‌متری و قابلیت حمل حداکثر ۵۰۰ کیلو بار معادل دو فرغون با استفاده از ورق‌های ۲ میلی‌متری ساخته شده‌اند. در بررسی مشخصه‌های فنی دول بالابر ساختمانی علاوه ‌بر ظرفیت حمل بار به ضخامت ورق فولادین جداره باکت و همچنین ابعاد دریچه تخلیه، ارتفاع باکت و نوع طراحی استراکچر پایه پاکت بالابر در محل پروژه توجه کنید.

    مشخصات فنی باکت ماسه بالابر
    نام محصولباکت بالابر تک فرغونباکت بالابر دو فرغون
    ظرفیت باکت بالابر (کیلوگرم)۲۵۰ الی ۳۰۰۴۰۰ الی ۵۰۰
    ابعاد دول بالابر (سانتی‌متر)۵۰×۵۰×50۶۰×۶۰×60
    دهانه تخلیه (میلی‌متر)۵۰×۵۰۶۰×۶۰
    ضخامت صفحه فولادین جداره (میلی‌متر)1 یا 1.5 میلیمتر1 یا 1.5 میلیمتر

    نحوه ساخت باکت بالابر

    روش ساخت سطل بالابر ساختمانی تقریباً ساده است و با برش قطعات فولادین به شکل عرضی در اندازه‌های مناسب برای تولید باکت‌های تک یا دو فرغون آغاز می‌شود. در ادامه این قطعات به ‌دقت و با ظرافت کامل در کنار هم جوش داده می‌شوند تا فرم نهایی ظرف قیفی شکل باکت ساخته شود. نصب استراکچر پاکت بالابر ساختمانی و طراحی دریچه و نصب قلاب از مراحل بعدی تولید این باکت‌ها است. در حال ‌حاضر انواع این محصولات توسط تولید کننده پاکت بالابر در صنایع کارگاهی ایران تولید می‌شوند.

    قیمت باکت بالابر 

    قیمت قیف بالابر ساختمانی به عوامل گوناگون از جمله ظرفیت باکت، نوع طراحی شاسی و استراکچر نگهدارنده و نوع ورق‌های فولادین و کیفیت جوشکاری قطعات بستگی دارد. قیمت سطل بالابر ساختمانی در مدل‌های تک یا دو فرغون به نسبت از انواع دیگر باکت‌ها که طراحی تخصصی‌تری دارند، ارزان‌تر است. اما در کل فقط مناسب حمل بارهای فله ای طراحی‌ شده‌اند.

    سوالات متداول مورد باکت بالابر ساختمانی

    • آیا از باکت بالابر ساختمانی می‌توانیم برای حمل بتن استفاده کنیم؟

      خیر، این باکت‌ها برای حمل مصالح خشک طراحی‌ شده‌اند و در صورت حمل مصالح خیس کل رطوبت و جریان آب از دریچه باک تخلیه خواهد شد.

    • آیا از هر مدل قیف بالابر ساختمانی می‌توانیم در هر مدل بالابر استفاده کنیم؟

      خیر، در صورت پر شدن کامل باکت‌های دو فرغون وزن آن فراتر از ظرفیت بالابرهای تک‌فاز ۲۵۰ کیلویی است.

    • مزیت طراحی ظرف قیفی شکل سطل بالابر ساختمانی در چیست؟

      این فرم طراحی قیفی شکل روش تخلیه باکت‌ها را هر چه ساده‌تر خواهد کرد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: