خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

خرید خاموت زن هیدرولیک یا گیربکسی

دستگاه خاموت زن هیدرولیک

فهرست مطالب

خاموت زن دستگاه کاملا کاربردی در سطح عملیات‌های متنوع عمرانی است که از آن برای تکمیل فرم هندسی آرماتورها استفاده می کنند. برای طراحی هر نوع سازه آرماتور بندی شده به تعداد قابل توجه خاموت مناسب طراحی میلگرد‌های افقی نیاز داریم. اگر چه می‌توانیم هر تعداد خاموت را به شکل آماده تهیه کنیم، اما بسیاری از پیمانکاران علاقه دارند تا خاموت‌های مورد نیاز خود را در محل پروژه تهیه کنند. همچنین برخی با ایجاد کارگاه‌های تولید خاموت، کسب و کار پرسودی را دایر می‌کنند. در هر صورت باید دستگاه مناسب را تهیه کنید، اما کدام مدل دستگاه خاموت زن هیدرولیکی یا گیربکسی مناسب است؟

این مدل از دستگاه‌ها با عملکرد نیمه اتوماتیک در دو مدل گیربکسی و هیدرولیکی طراحی می‌شوند و قاعدتا در هنگام خرید نیز باید از میان این دو یکی را انتخاب کنید. در این مقاله نکات مهم هنگام خرید خاموت زن هیدرولیک یا گیربکسی را بیان می‌نماییم.. در نهایت نیز قرار است تا با بیان مزیت‌ها و محدودیت‌ها از مقایسه این دو صحبت کنیم.

دستگاه خاموت زن

مدل هیدرولیکی

خاموت زن هیدرولیک متداولترین نوع دستگاه است و برای طراحی این دستگاه از سیستم قدرتمند هیدرولیکی استفاده شده است. پمپ هیدرولیک دستگاه در امتداد موتور الکتریکی جانمایی شده است تا قدرت کافی گردش سیال هیدرولیک و حرکت بازوی مکانیکی خمکاری میلگرد‌ها را تولید نماید.

در این دستگاه با حضور موتور‌های کوچک تک فاز می‌توانیم قدرت بالای خمکاری میلگرد‌ها را تولید کنیم. همچنین از سرعت عمل بالایی نیز برخوردار است و در آن ظرافت خمکاری مناسبی پیش ‌بینی شده است، تا جاییکه هر خاموت با دقت عالی و در سرعت زیاد تولید می‌شود. در عین حال قیمت این مدل اقتصادی است و کاملاً مناسب تجهیز فضاهای کارگاهی و یا کارخانه‌های تولید خاموت می‌باشد.

مزیت‌های مدل هیدرولیکی

  • سرعت خمکاری بالایی دارد. فک خمکاری این دستگاه به سرعت بازگشته و آماده خمکاری میلگرد بعدی است.
  • به نسبت توان موتور و به خاطر بهره‌مندی از سیستم هیدرولیکی می‌توانیم قدرت خمکاری بالایی را تولید کنیم.
  • قابلیت تنظیم زاویه خمکاری در شرایط متنوع را دارد.
  • به نسبت مدل‌های گیربکسی در سایزهای کوچکتری طراحی شده و از قیمت کمتری نیز برخوردار است.
  • استهلاک کمی دارند.

معایب مدل هیدرولیکی

مدل هیدرولیکی کامل‌ترین نوع دستگاه خمکاری میلگرد است. با این وجود حین کار با مشکلاتی مانند نشت روغن هیدرولیک و یا عدم کارکرد دقیق شیر کنترل هیدرولیک دستگاه مواجه می‌شود.

دستگاه خاموت زن

  مدل گیربکسی

خاموت زن گیربکسی یکی دیگر از انواع خم کن نیمه اتوماتیک برقی است که برای طراحی آن از مکانیزم انتقال توان گیربکس استفاده شده است. این گیربکس در امتداد محور موتور الکتریکی دستگاه قرار دارد و با محدود کردن سرعت موتور قادر به تولید حرکت قدرتمند و کنترل شده برای انجام عملیات‌های خمکاری است.

در برخی از مدل‌ها برای کاهش هزینه ساخت از تسمه به جای گیربکس استفاده شده است. با این وجود مدل‌های گیربکسی متداول هستند.

مدل گیربکسی ساز و کار کاملا مکانیکی دارد و قدرت خمکاری آن بسیار زیاد است و می‌تواند تا خمکاری میلگردهای ۳۲ میلیمتری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در عین حال از راندمان بالایی در عملیات خمکاری برخوردار هستند، اما راندمان مدل‌های تسمه‌ای بسیار کمتر از نمونه‌های گیربکسی است.

مزیت‌های مدل گیربکسی

  • قدرتمند هستند و می‌توان از آنها برای خمکاری میلگردها تا قطر ۳۲ میلیمتر استفاده کرد.
  • کنترل پذیری مناسبی در عملیات خمکاری دارند.
  • دقت عمل خمکاری این دستگاه زیاد است.
  • از المان‌های اپراتوری و کارکرد ساده به نسبت مدل‌های هیدرولیکی برخوردار هستند.
  • طراحی جمع و جوری دارند.

معایب مدل گیربکسی

  • سرعت خمکاری آنها کند است. مدت زمان بازگشت چنگال خمکاری طولانی است و این بازگشت طولانی سرعت خمکاری را کند می‌کند.
  • استهلاک بالایی دارند. در این دستگاه تماما از ساز و کار مکانیکی استفاده شده که به سرعت مستهلک می‌شود.
  • قیمت بالایی دارند.
  • صدای آنها حین عملیات خمکاری زیاد است.

خرید خاموت زن هیدرولیک یا گیربکسی

هر دو مدل دستگاه خاموت زن هیدرولیک یا گیربکسی دستگاه‌های متداولی هستند که به روش‌های استانداردی طراحی شده‌اند. قاعدتا در سطح بازار لازم است تا از میان این دو دستگاه یکی را انتخاب کنید. در عمل خرید مدل هیدرولیکی از مدل‌های گیربکسی بیشتر است. 

مدل هیدرولیکی استهلاک کمتری دارد و سرعت عمل آن در خمکاری میلگرد‌ها بیشتر از مدل‌های گیربکسی است. در عین حال برای طراحی مدل‌های هیدرولیکی از حضور موتورهای کم توان‌تری استفاده می‌شود، اما قدرت عملیاتی آن به مراتب بالاتر از مدل‌های گیربکسی است. خرابی کمتر، سرعت عمل بیشتر و طراحی ساده‌تر از جمله مولفه‌هایی هستند که باعث برتری مدل هیدرولیکی در مقابل مدل‌های گیربکسی شده است. در عوض مدل گیربکسی دقت خمکاری بالایی دارد و ظرافت آنها در تولید خاموت‌ها با فرم هندسی پیچیده بهتر است. در کل اگر برای مصارف عادی و تولید خاموت‌های ساده مربعی و یا مستطیلی آن هم با میلگرد‌های قطور به دنبال یک دستگاه کارآمد هستید، خرید مدل هیدرولیکی پیشنهاد بهتری است.

خاموت زن
  • در طراحی خاموت زن هیدرولیکی و گیربکسی از چه نوع موتورهای الکتریکی استفاده شده است؟

    مدل گیربکسی در سایزهای متنوع طراحی شده و دارای الکتروموتور در محدوده 1 الی 3 اسب بخار است. برای طراحی مدل هیدرولیکی از موتور‌های کوچکتر با توان ۲ اسب بخار استفاده می‌شود.

  • چرا خاموت زن هیدرولیکی از گیربکسی سریعتر است؟

    عملیات خمکاری در مدل هیدرولیک توسط بازوی هیدرولیکی انجام می‌شود. این بازو تحت فشار سیال هیدرولیک از عملکرد سریع برخوردار است. اگر چه حرکت رفت حین خمکاری کنترل شده است؛ اما در بازگشت که بادی وجود ندارد، فشار سیال موقعیت سیلندر هیدرولیک را به سرعت باز می‌گرداند.

  • قدرت خمکاری خاموت زن مدل هیدرولیک بیشتر است یا گیربکسی؟

    از هر دو نوع دستگاه می‌توانیم برای خمکاری میلگرد‌ها تا قطر ۳۲ میلیمتری استفاده کنیم.

  • برای تجهیز کارگاه‌های تخصصی تولید خاموت کدام مدل بهتر است؟

    در کارگاه تولید خاموت به سرعت عمل زیاد و عملکرد روتین نیاز داریم. فرم هندسی خاموت‌ها استاندارد و ساده است و لازم است تا در تعداد زیاد تهیه شوند. لذا بهتر است برای تجهیز کارگاه خاموت زنی از مدل‌های هیدرولیکی تهیه کنید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

درآمدزایی با دستگاه خاموت زن

خاموت زن هیدرولیک دستگاه ساده‌ای است که به شکل تخصصی برای طراحی و ساخت انواع خاموت استفاده می‌شود. این دستگاه مناسب راه اندازی کسب و کاری درآمدزا است.

شخص در حال خم کاری میلگرد با دستگاه خاموت زن

خاموت زن چیست و چه کارآیی دارد؟

دستگاه خاموت زن ماشین تخصصی خمکاری میلگردها است که برای تولید انواع خاموت کارایی دارد.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: