خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

دنده دور دیگ بتونیر

دنده دور دیگ بتونیر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    دنده دور دیگ بتونیر سایز 87، چدن داکتیل

    دنده دور دیگ بتونیر سایز 87

    5

    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    دستگاه میکسر بتن بدون تردید استراتژیک‌ترین ماشین در فعالیت‌های عمرانی است. زیرا با استفاده از دیگ گردان این دستگاه می‌توانیم به ‌راحتی و باکیفیت مطلوب حجم قابل‌ توجه بتن را در مدت زمان کوتاه تولید کنیم. اما کارکرد مناسب این دستگاه به مکانیزم چرخش دیگ و جانمایی مناسب دنده دیگ وابسته است.

    دنده دور دیگ یکی از مکانیزم‌های چرخش دیگ در انواع بتونیر است. از این مکانیزم در طراحی میکسرهای کوچک ۱۲۰ لیتری تا میکسرهای بزرگ ۷۵۰ لیتری استفاده می‌کنند. دنده دیگ در واقع یک چرخ‌دنده بزرگ است که حول محور میانی دیگ دستگاه قرار دارد و با چرخ‌دنده موتور الکتریکی در ارتباط است. هر بار چرخش این دنده باعث یک بار چرخش دیگ شده که متناسب با سرعت موتور در محدوده ۱۵ الی ۱۷ بار در دقیقه است. البته دنده دور دیگ در اثر کارکرد سنگین و طولانی ‌مدت دچار فرسایش می‌شود که باید برای تعویض آن اقدام کنید.

    مشخصات فنی دنده دور دیگ میکسر بتن

    دنده کمر بتونیر یک چرخ‌دنده بزرگ با دندانه‌های نوک‌ تیز حالت خورشیدی است که دور تا دور محور میانی دیگ دستگاه میکسر بتن قرار دارد. قطر این چرخ‌دنده وابسته به قطر دیگ دستگاه در محدوده ۸۳ الی ۹۰ سانتی‌متر است. البته برای نصب این دنده به ظرفیت میکسر بتن و نوع طراحی دیگ آن توجه شده‌ است.

    چرخ‌ دنده دور دیگ از جنس چدنی است تا توانایی کار کردن متوالی تحت فشار سنگین را داشته باشد. برای ساخت این چرخ‌ دنده از آلیاژ سخت‌کاری شده چدنی استفاده می‌کنند که در مقابل هر نوع سایش مقاوم است و به ‌راحتی نمی‌شکند و یا در اثر کارکرد طولانی‌ مدت به ‌سادگی کچل نمی‌کند. از مکانیزم دنده کمر بتونیر معمولاً برای طراحی و ساخت میکسر بتن‌های میان رده از نوع تک فاز و یا سه فاز استفاده می‌کنند.

      

    مشخصات فنی دنده دور دیگ بتونیر
    نوع محصولدنده دیگ بتونیر
    قطر داخلی۸۳ الی ۹۰ سانتی‌متر
    متریالچدن سخت کاری شده
    کاربردچرخش دیگ در میکسر بتن‌های متوسط

    نحوه اندازه‌گیری سایز دنده بتونیر

    چنانچه دنده دیگ دستگاه بتونیر شما آسیب دیده یا شکسته است و قصد دارید یک نمونه جدید تهیه کنید، حتما قبل از خرید ابعاد دنده را اندازه‌گیری نمایید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که به هیچ وجه حجم مخزن دستگاه معیار دقیق و درستی برای انتخاب سایز دنده نیست. در دستگاه‌های با حجم یکسان ساخت شرکت‌های مختلف، ابعاد دنده تفاوت دارد. پس حتما حتما قبل از خرید، قطر داخلی دنده را اندازه‌گیری یا به دست آورید. اندازه‌گیری سایز دنده از سه طریق امکان‌پذیر می‌گردد:

    اندازه‌گیری دور تا دور داخل دنده بتونیر

    در این روش باید اندازه دور تا دور داخل دنده دیگ یا همان محیط داخلی دنده را به وسیله متر اندازه‌گیری نمود و سپس با تقسیم این عدد بر 14/3 قطر دقیق دستگاه را محاسبه نمود. 

    اندازه گیری سایز دور تا دور دنده بتونیر

    اندازه‌گیری قطر دنده میکسر

    در این روش باید اندازه دور تا دور داخل دنده دیگ یا همان محیط داخلی دنده را به وسیله متر اندازه‌گیری نمود. بدین صورت که یک سمت متر را بر روی یک گوشه از داخل دنده و سمت دیگر متر را بر روی نقطه منتاظر در سمت مخالف آن قرار می‌دهیم. بدین صورت اندازه قطر دنده بتونیر به راحتی به دست می‌آید.

    اندازه گیری قطر دنده دور دیگ بتونیر

    اندازه‌گیری از روی دیگ همزن

    چنانچه به دنده دستگاه دسترسی ندارید، یا دنده به حالتی شکسته یا ترک خورده است که دیگر قابل اندازه‌گیری نیست، می‌توانید اندازه را به صورت مستقیم از روی خود دیگ به دست آورید. در این روش به واسطه متر، دور تا دور دیگ در قسمت نشیمن دنده را اندازه‌گیری نمایید و با تقسیم حاصل به دست آمده به عدد 3.14 اندازه دقیق قطر دنده را محاسبه کنید. قسمت نشیمن دنده در حقیقت قسمت استوانه‌ای پایین دیگ است که به شاسی دستگاه متصل می‌باشد.

    نحوه اندازه گیری قطر دیگ بتونیر جهت انتخاب درست دنده

    قیمت دنده بتونیر

    قیمت دنده دیگ بتونیر وابسته به فاکتورهای متعددی از قبیل ابعاد دیگ میکسر و ظرفیت دستگاه محاسبه می‌شود. این قطعه از اقلام مصرفی در طراحی دیگ‌های بتن‌سازی است و در درازمدت و حین کار سنگین تولید بتن دچار فرسایش می‌شود. عمده مشکلات این دنده در اثر کچل شدن (ساییده شدن) دنده‌ها و یا شکسته شدن دنده‌ها اتفاق می‌افتد. برای عملکرد مناسب میکسرهای بتن‌سازی به استفاده از دنده باکیفیت ساخت مطلوب نیاز داریم. قیمت دنده دیگ بتونیر نیز کاملاً وابسته به کیفیت ساخت و نوع آلیاژ این چرخ‌دنده متغیر است.

    سوالات متداول در مورد دنده بتونیر

    • علت خرابی دنده دور دیگ بتونیر چیست؟

      بارگیری فراتر از ظرفیت دیگ، کثیفی دنده‌ها، وجود اجسام خارجی میان دنده‌ها و کارکرد طولانی ‌مدت باعث فشار بیش ‌از حد و خرابی دنده دیگ بتونیر می‌شود.

    • چطور متوجه خرابی دنده دیگ خلاطه شویم؟

      هر نوع حرکت غیرمتعارف دیگ مانند ضربه زدن و یا لرزش حین چرخش می‌تواند به دلیل خرابی دنده باشد.

    • دنده کمر دیگ خلاطه چگونه نصب می‌شود؟

      برای نصب دنده دور کمر دیگ از اتصالات جوشی و یا پیچی استفاده می‌کنند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: