خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

راهنمای خرید دستگاه میلگرد بر

دستگاه میلگرد بر هیدرولیک سایز 32 چهار چرخ پیکانی

فهرست مطالب

ساختارهای بتنی متداول‌ترین روش ساخت بنا‌های بزرگ و همچنین قطعات محکم از سازه‌های کوچک و بزرگ عمرانی هستند. البته برای اجرای چنین سازه‌هایی باید شبکه آرماتور بندی کامل از اتصال میلگردها را بسازیم و در این مسیر قطعاً به ابزارهای خم و برش میلگرد مانند دستگاه میلگرد بر نیاز داریم.

قیچی میلگرد بر به‌ سادگی می‌تواند دستگاهی کاملاً استراتژیک و تأثیرگذار در روند اجرای پروژه‌های ساختمان ‌سازی باشد. چرا که به ‌هر حال باید شاخه‌های بلند میلگرد را برش زده و در اندازه‌های مناسب فرم دهی شوند. البته زمانی در این کار موفق هستید که از دستگاه قدرتمند با ظرفیت کافی و مناسب پروژه استفاده کنید. در این مقاله نیز قصد داریم تا دستگاه کاملاً کاربردی قیچی را از نظر فنی بررسی کرده و به جزئیات لازم برای خرید آن بپردازیم.                    

نکات مهم در انتخاب قیچی جهت برش میلگرد

هر دستگاه میلگرد بر یک ماشین کوچک اما قدرتمند هیدرو مکانیکی است که قدرت خود را از طریق موتور الکتریکی تکفاز و یا سه فاز تأمین می‌کند. در این دستگاه یک پمپ هیدرولیک کارآمد به ‌همراه سیلندر و در نهایت قیچی برش میلگرد طراحی ‌شده است که در بازه زمانی کوتاه قدرت برش زنی میلگردهای فولادین تا قطر 32 میلی‌متری را دارد. البته این دستگاه در سایزهای گوناگون طراحی ‌شده است. لذا برای خرید و انتخاب قیچی برش میلگرد این نکات را مد نظر داشته باشید:

برند و کیفیت دستگاه

اولین و در عین ‌حال بدیهی‌ترین نکته برند سازنده دستگاه است. شرکت‌های تولید کننده این دستگاه متنوع هستند که لازم است تا آنها را با توجه به اعتبار و تجربه بازار رده ‌بندی کنید. اما در بحث برند تولید کننده قیچی یک نکته کلیدی وجود دارد و آن این است که شرکت‌های تولید کننده این دستگاه در نهایت مونتاژ کننده محصول نهایی هستند. لذا مهم است که علاوه‌ بر اعتبار این شرکت‌ها به برند موتور و همچنین پمپ و حتی برند اتصالات کار شده در دستگاه توجه کنید. توجه به برند از بهترین نکات برای بررسی کیفیت ساخت دستگاه هستند.

موتور دستگاه

دومین نکته کلیدی که قرار است تا حین انتخاب قیچی خم و برش میلگرد مد نظر داشته باشید، توجه به نوع موتور کار شده در دستگاه است. قاعدتاً برند تولید کننده موتور در وهله اول قرار دارد. اما در ادامه لازم است تا نوع موتور را بررسی کنید. چرا که انواع میلگرد بر را با استفاده از موتورهای الکتریکی تکفاز و یا سه فاز طراحی می‌کنند. معمولاً دستگاه‌های قدرتمند از نوع سه فاز هستند که برای راه‌اندازی آنها باید به برق صنعتی ۳۸۰ ولت AC دسترسی داشته باشیم. این در حالی است که برای بسیاری از فضاهای کارگاهی تهیه قیچی‌های تکفاز ایده بهتری است.

میلگرد بر هیدرولیک تا سایز 28 دو چرخ پیکانی

پمپ و جک دستگاه

در گام بعدی برای بررسی قابلیت‌های فنی دستگاه قیچی خم و برش میلگرد لازم است تا نوع پمپ هیدرولیک و جک برش میلگردها را بررسی کنید. همه این دستگاه‌ها دارای این پمپ هستند و ظرفیت آن معیار کلیدی قدرت برش زنی میلگرد است. از طرفی حتماً چک کنید که پمپ ساخت برندی معتبر است و ظرفیت آن با موتور الکتریکی و همچنین قابلیت نهایی دستگاه برای برش زنی میلگردها همخوانی دارد.

وزن قیچی

وزن دستگاه، فاکتور کلیدی دیگری است که گاهاً تبدیل به یکی از مهمترین معیارها در پروژه‌هایی خاص خصوصاً عملیات‌های سیار برش میلگرد می‌شود. وقتی قرار است تا در سطح یک پروژه بزرگ عمرانی و برش تعداد زیاد میلگرد در منطقه‌ای وسیع و کاملاً سیار فعالیت کنید، قطعاً شرایط جابه‌جایی دستگاه را مورد ارزیابی قرار خواهید داد. در این ‌صورت به دستگاهی با قابلیت مانور وسیع نیاز دارید. این در حالی است که برای پروژه‌های سنگین و قدرت عملیاتی بزرگ باید از دستگاهی به ‌مراتب کارآمدتر تهیه کنید.

نوع و جنس تیغه

در گام بعدی به نوع و جنس تیغه کار شده طراحی قیچی توجه کنید. تیغه چهار گوش این قیچی‌ها ابزار کارآمد آنها برای برش‌زنی میلگردها هستند. این تیغه باید از فولاد سخت و کربن دار با مقاومت فیزیکی بالا و کاملاً ضد سایش طراحی ‌شده باشد تا برای دفعات طولانی برش‌زنی میلگردهای قطور کاملاً آماده باشد. در عین ‌حال حتماً نوع تیغه، ابعاد و سایز آن را بررسی کنید.

میلگرد بر هیدرولیک سایز 28، 4 چرخ صنعتی

نحوه حمل‌ و نقل

قیچی‌های میلگرد در کل دستگاه‌های کوچکی هستند که از شرایط حمل ‌و نقل دشواری برخوردار نیستند. اما به ‌هر حال این دستگاه در سایزهای گوناگون طراحی ‌شده که الزامات متفاوتی برای حمل‌ و نقل خود دارند. برخی به شکل مال‌بند و درست مانند یک گاری چهار چرخ طراحی شده‌اند که با اتصال به دیگر وسایل نقلیه جابجا می‌شوند. برخی دیگر آنچنان ابعاد کوچکی دارند که می‌توانیم اجزای مختلف آن را از یکدیگر جدا کرده و در صندوق عقب یک خودروی سواری جابجا کنیم.

نوع چرخ‌ها

برخی از میلگردبرها با شاسی دو چرخ و برخی دیگر با شاسی چهار چرخ طراحی شده‌اند. معمولاً قیچی میلگردبر سه فاز و حتی مدل‌های قدرتمند تکفاز دارای ۴ عدد چرخ هستند. این مدل‌های ۴ چرخ برای اتصال به دیگر وسایل نقلیه و جابه‌جایی ساده در سطح پروژه‌های عمرانی طراحی شده‌اند.

قیچی برش میلگرد 4 چرخ نیسانی سنگین

سخن پایانی

در یک پروژه عمرانی و در هنگام ساخت شبکه آرماتور بندی بارها و بارها در تعداد زیاد باید از قابلیت برش میلگرد این قیچی‌ها استفاده کنید. قطعاً لازم است تا برای به ‌کارگیری قیچی کاملاً کارآمد با ظرفیت مناسب دست ‌به ‌کار شوید. لذا ظرفیت برش این دستگاه را مطابق با حداکثر قطر میلگرد مورد استفاده در پروژه انتخاب کنید. در این ‌میان فاکتورهای دیگر از قبیل نوع موتور، پمپ، نوع شاسی و تعداد چرخ‌ها را مد نظر داشته باشید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    دستگاه میلگرد بر

    دلایل اصلی خرابی میلگرد بر

    خرابی دستگاه میلگرد بر شامل مشکلات در سیستم الکتریکی، هیدرولیکی و مکانیکی این دستگاه است. این خرابی‌ها عموماً ساده هستند، اما باعث توقف روند کار می‌شوند.

    میلگرد های نصب شده در پروژه ساختمانی

    نکات مهم در زمان استفاده از دستگاه میلگرد بر

    کار کردن با دستگاه میلگرد بر ساده است. اما مستعد خطرات بالقوه نیز می‌باشد. در حین کار با این دستگاه باید دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت کنید.

    میلگرد بر چرخ دار هیدرولیک

    قیچی میلگردبر چیست و انواع مدل های آن کدامند؟

    میلگرد بر که به آن قیچی میلگرد نیز می گویند یکی از تجهیزات مهم و پرکاربرد در امور عمرانی و ساختمانی است که از آن برای برش میلگرد استفاده می شود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: