خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

شیلنگ ویبراتور بادی

شیلنگ ویبراتور بادی

    مرتب‌سازی محصولات:

  • پیش‌فرض
  • ارزان‌ترین
  • گران‌ترین
  • جدید‌ترین
  • پرفروش‌ترین
  • پربازدیدترین
شیلنگ ویبراتور دایناپک مدل AY37

شیلنگ ویبراتور دایناپک مدل AY37

5

شیلنگ ویبراتور پنوماتیک برند دایناپک مدل ay87، روکش درجه یک

شیلنگ ویبراتور دایناپک مدل AY87

5

شیلنگ ویبره بادی دایناپک سوئد AY57

شیلنگ ویبراتور دایناپک مدل AY57

5

شیلنگ ویبراتور بادی برند دایناپک سوئدی مدل AY47

شیلنگ ویبراتور دایناپک مدل AY47

5

شیلنگ ویبره بادی بریکر ایتال مدل ad35

شیلنگ ویبراتور بریکر مدل AD35

5

شیلنگ ویبراتور بریکر مدل AD65

5

شیلنگ ویبراتور بریکر مدل AD55

شیلنگ ویبراتور بریکر مدل AD55

5

شیلنگ ویبراتور بریکر مدل AD45

شیلنگ ویبراتور بریکر مدل AD45

5

شیلنگ ویبراتور بادی بریکر ایتالیا مدل AD28

شیلنگ ویبراتور بریکر مدل AD28

5

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فهرست مطالب

ارتعاش بتن یک مرحله حساس در فرایند پروژه‌های بتن ریزی است که همزمان برابر با مراحل پی در پی تخلیه بتن و با هدف حذف حباب‌های هوا و یا توزیع یکدست بتن در تمام فضای قالب بتنی انجام می‌شود. سیستم ارتعاش بتن نوعی ابزار شیلنگ مانند است که با حضور در اعماق بتن منجر به تولید ارتعاش عمیق آن خواهد شد. به این دسته از ابزارها شیلنگ ویبراتور گفته می‌شود. شیلنگ ویبراتور بادی یکی از قدرتمندترین و کاربردی‌ترین تجهیزات ارتعاش بتن است که ساختار طراحی این شیلنگ‌ها تفاوتی با دیگر سیستم‌های ارتعاش بتن مانند سیستم‌های موتوری برقی و یا بنزینی ندارد، اما در چگونگی تامین توان ارتعاش متفاوت هستند. برای تولید توان ارتعاش این شیلنگ‌ها از قدرت هوای فشرده که توسط کمپرسور باد تولید می‌شود، استفاده می‌کنند. برای همین است که در عمل آنها را به عنوان کلی شیلنگ ویبره بادی می‌شناسیم.

شیلنگ ویبراتور بادی

مشخصات فنی شیلنگ ویبراتور بادی

شیلنگ ویبراتور بادی مخصوص کوپل شدن با مولد‌های مکانیکی با عملگر پنوماتیکی طراحی شده‌اند. این شیلنگ‌ها در اندازه‌های گوناگون از متراژ ۲ الی ۴ متر ساخته شده‌اند و در سطح بازار مدل‌های متنوع از آنها در سایز با قطر پوکر ۱ الی ۴ اینچ موجود هستند.

ویژگی و یا مزیت استفاده از انواع شیلنگ ویبره بادی قابلیت استفاده همزمان آنها با کارکرد یک کمپرسور باد است. به شکلی که می‌توانید با راه اندازی تنها یک کمپرسور باد و طراحی یک سیستم توزیع هوای فشرده چندین شیلنگ ویبره بادی را در چندین نقطه متفاوت از پروژه به شکل همزمان راه اندازی کنید. این قابلیت کاملا مناسب ویبره زنی بتن در پروژه‌های بزرگ با حجم بتن ریزی گسترده آنهم در مکان‌های متفاوت است.

مشخصات فنی شیلنگ ویبره بادی
نام محصولشیلنگ ویبراتور بادی
طول شیلنگ2 الی ۴ متر
قطر پوکر۱ الی ۴ اینچ
وزن شیلنگ۱۴ الی ۲۲ کیلوگرم
نویز حین ارتعاش۷۰ دسی‌بل

انواع شیلنگ ویبراتور بادی

انواع شیلنگ ویبراتور بادی اسلوب طراحی یکسانی دارند و همگی آنها برای کار کردن با هوای فشرده تحت تامین سیستم یکپارچه کمپرسور باد طراحی شده‌اند. اما این شیلنگ‌ها را از منظر طول و قطر پوکر در گروه‌های کاربردی متفاوت دسته بندی می‌کنند. توجه کنید که هر اندازه طول و یا قطر پوکر شیلنگ بیشتر باشد، برای کارکرد مفید آنها به حضور دستگاه کمپرسور باد قوی‌تری نیاز داریم. این موضوع اهمیت بررسی انواع سایزهای شیلنگ ویبراتور بادی را متذکر می‌شود. زیرا قرار است ظرفیت کمپرسور باد را مطابق با سایز و یا تعداد این شیلنگ‌ها پیش بینی کنیم. با این پیش‌ فرض انواع این شیلنگ‌ها به قرار زیر هستند.

انواع شیلنگ ویبراتور بادی براساس متراژ

شیلنگ ویبراتور‌های بادی با طول‌های متوسط برای کار در سطح پروژه‌های متوسط طراحی و ساخته می‌شوند. طول این شیلنگ‌ها در مدل‌های مختلف در حد فاصل دو الی چهار متر است. شیلنگ‌های کوچکتر از ۲ متر تحمل قدرت بالای سیستم هوای فشرده را ندارند و این در حالی است که قدرت هوای فشرده برای کارکرد شیلنگ‌ها با طول بیشتر از ۴ متر مناسب نیست.

شیلنگ ویبره بادی

انواع برندهای شیلنگ ویبره بادی

برندهای فعال در زمینه طراحی انواع شیلنگ ویبراتور بادی گسترده هستند و تقریباً عموم کمپانی‌های فعال در زمینه طراحی ویبراتور‌های ارتعاش، این شیلنگ‌های توانمند بادی را طراحی می‌کنند. با این وجود بهترین‌های بازار محصولات تولید شده برندهای انارکو اسپانیا، دایناپک سوئد، بریکر ایتالیا ، واکر و... هستند.

قیمت شیلنگ ویبراتور بادی

قیمت شیلنگ ویبره بادی تحت تاثیر مولفه‌های گوناگون از قبیل طول و یا قطر پوکر متغیر است. همچنین نوع متریال کار شده در پوشش غلاف شیلنگ‌ها تا نوع جنس طراحی شده فنر ارتجاعی این شیلنگ‌ها در چگونگی قیمت گذاری نهایی محصولات تأثیرگذار است. اما از نگاه عملیاتی و برای کار در پروژه‌های بزرگ عمرانی استفاده از انواع شیلنگ ویبراتور بادی مقرون به صرفه است. زیرا می‌توانیم بیش از یک شیلنگ ارتعاش را تنها با حضور یک مولد کمپرسور باد راه اندازی کنیم.

سوالات متداول در مورد شیلنگ ویبراتور بادی

  • آیا از شیلنگ ویبراتور بادی می‌توانیم در پروژه‌های کوچک بتن ریزی استفاده کنیم؟

    بله، این شیلنگ‌ها توان کارکرد انفرادی دارند و نوع ریتم ارتعاش آنها برای حضور در پروژه‌های سبک عمرانی امکان پذیر است. اما مقرون به صرفه نیست و معمولاً در پروژه‌های کوچک از مولدهای کم دردسر و ارزان‌تر برقی استفاده می‌کنند.

  • در استفاده از چند شیلنگ ویبره بادی همزمان محدودیت وجود دارد؟

    از نگاه تئوری خیر؛ اما از نگاه عملیاتی بله. در کل هر شیلنگ ویبراتور بادی مقداری از حجم هوای فشرده تولید شده در کمپرسور را مصرف می‌کند. لذا مجموع هوای مصرفی شیلنگ‌ها نباید بیشتر از ظرفیت کمپرسور باشد. برای استفاده از تعداد شیلنگ‌های بیشتر باید از سیستم کمپرسور باد قوی‌تری استفاده کنیم.

  • مزایای استفاده از شیلنگ ویبراتور‌های بادی چیست؟

    این شیلنگ‌ها مخصوص کار گروهی در پروژه‌های بزرگ کارایی دارند و می‌توانند همزمان سطح وسیعی از پروژه‌های بتن ریزی شده را ویبره زنی کنند. در عین حال محل قرارگیری کمپرسور باد می‌تواند خارج از محدوده عملیاتی کارگاه باشد تا کمترین آسیبی به آن برسد. از طرفی با یکی از قوی‌ترین روش‌های ارتعاش بتن سر و کار داریم.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: