خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

تفاوت ویبراتور دریلی با موتور ویبراتور برقی

ویبراتور دریلی در مقایسه با ویبراتور برقی

فهرست مطالب

ویبراتور دریلی، تعریف، مزایا و معایب

دستگاه ویبره دریلی که آن را با نام دستگاه ویبراتور تفنگی نیز می شناسند، دستگاهی کوچک برای ایجاد ارتعاش در بتن است. این دستگاه کوچک را می توان به هر مکان دلخواهی حمل کرد تا عمل ویبره کردن بتن انجام شود. از دستگاه ویبراتور دریلی برای رفع حباب ها و متراکم کردن بتن استفاده می شود.

 پس از انجام عملیات بتن ریزی، حباب هایی در بتن وجود دارد که حضور آنها باعث عدم تراکم بتن و در نتیجه کاهش استقامت و استحکام آن می شود. دستگاه ویبراتور دریلی با ایجاد ارتعاشاتی، این حباب ها را رفع کرده و به فشرده شدن بتن کمک می کند. این دستگاه با توجه به نوع نیاز کاربر در توان‌های 800 تا 1400 وات و در طول شیلنگ 1 تا 3 متر به قطر 1.5 اینچ تولید می‌گردد.

مشخصات ویبراتورهای دریلی

ویبراتور دریلی ابزاری بسیار مناسب و با قیمتی مقرون به صرفه برای عملیات ویبره زنی بتن است. دستگاه ویبراتور با برق شهری کار می کند که به راحتی در دسترس است. این دستگاه می تواند ارتعاشی به اندازه ی چهار هزار دور در دقیقه ایجاد کند. ویبراتور دریلی با توجه به نوع نیاز کاربر، دارای دو حالت پوسته آلومینیومی و پوسته پلاستیکی موجود است. 

نمونه ی پوسته آلومینیومی در عین داشتن استحکام بالا، سنگین بوده و کار کردن با آن کمی سخت‌تر است. در حالی که ویبره دریلی پوسته پلاستیکی وزن سبکی دارد، که باعث سهولت در استفاده می‌شود. 

ویبراتور دریلی

مزیت های ویبراتور دریلی

دستگاه ویبراتور دریلی ارتعاشاتی  کوتاه با دامنه ی بلند تولید می‌کند. این ارتعاش ایجاد شده برای ویبره کردن بتن مناسب است. همین امر باعث می‌شود تا در هر شرایطی که نیاز به ویبره با ارتعاش کم باشد بتوان از این دستگاه استفاده کرد. علاوه بر این کوچک و قابل حمل بودن دستگاه ویبره دریلی یک مزیت حساب شده و باعث می شود بتوان به راحتی از دستگاه حتی در مکان‌هایی با محدودیت دسترسی، استفاده کرد. 

معایب ویبراتور دریلی

ویبراتورهای دریلی قدرت موتور ویبراتورهای برقی که شیلنگ ویبراتور به آن‌‌ها متصل می‌گردد را نداشته و زمانی که حجم کار بالا باشد، پاسخگوی کار نخواهند بود. همچنین به صورت دائم و پشت سرهم نمی‌توان با آن‌ها کار نمود، چون موتور داغ شده و امکان سوختن سیم‌پیچ موتور وجود دارد. 

ویبره دستی

ویبراتور برقی، تعریف، مزایا و معایب

دستگاه موتور ویبراتور برقی بتن دستگاهی برای حباب گیری و ویبره کردن بتن بعد از عملیات بتن ریزی است. این دستگاه با نیروی برق شهری کار می کند. این مدل از موتور ویبراتور در انواع 2 و 3 اسب بخار تولید می‌گردند و به شیلنگ ویبراتورهای 6 متری در سایزهای 1.5 و 2 اینچ متصل می‌گردند.

مشخصات موتور ویبراتور برقی

کار اصلی این نوع ویبراتور بتن ایجاد لرزش‌هایی شدید و با قدرت بالا است که در بتن اعمال شده و آن را متراکم کرده و حباب‌های موجود در آن را از بین می‌برد. در موتور ویبراتور برقی یک الکتروموتور تکفاز، به شاسی متحرک یا ثابت متصل گردیده و نیروی لازم برای ایجاد لرزش و ارتعاش را تولید و از طریق شیلنگ ویبره به بتن منتقل می کند. موتور ویبراتور برقی جهت بتن‌ریزی در حجم بالا و در مکان‌های با دسترسی به برق کاربرد فراوان دارد.

مزیت های موتور ویبراتور برقی

موتور ویبراتور برقی به طور گسترده در ساختمان‌سازی استفاده می شود. این دستگاه قدرت بالاتری نسبت به دستگاه ویبره دریلی دارد و همین امر یک مزیت به شمار می رود. این نوع دستگاه ویبره بتن عملکردی با ثبات و با دوام دارد و قدرت مکانیکی آن بسیار بالاست. میزان فرکانس این دستگاه نیز بسیار مناسب است و باعث می‌شود تا ارتعاشی مطلوب تولید کند. 

دستگاه موتور ویبره برقی

معایب موتور ویبراتور برقی

از معایب دستگاه موتور ویبره برقی بتن می توان به این نکته اشاره کرد که این دستگاه برخلاف ویبره دریلی بتن، به راحتی و سرعت قابل حمل نیست و وزن بالاتری دارد. از آن جهت در عملیاتی همچون ستون‌ریزی در ارتفاع و یا مکان‌هایی که دسترسی خوبی جهت ویبره زدن بتن وجود ندارد، نمی‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

خرید ویبراتور دریلی یا موتور ویبراتور برقی

همانطور که قبلا هم اشاره شد، ویبراتورهای دریلی و برقی هر کدام مزیت هایی دارند و نمی توان یک نمونه را به عنوان نمونه ی برتر انتخاب کرد. هر کدام از این ویبراتورها برای یک نیاز طراحی شده اند و کاربر با توجه به نیاز خود یکی از آنها را تهیه می کند. 

از لحاظ قیمت، موتور ویبراتورهای برقی گران تر از ویبراتورهای دریلی هستند. این گران تر بودن به علت تفاوت در جنس مواد سازنده ی دستگاه و کارایی آن است. 

 ویبراتور دریلی اندازه ی بسیار کوچکتری در مقایسه با ویبراتور برقی دارد و همین امر باعث می شود هنگام عملیات ساخت و ساز اگر مکانی نیاز به ویبره شدن داشته باشد و دسترسی به آن خیلی سخت و محدود است، می توان از دستگاه ویبره دریلی استفاده کرد. 

پس اگر چنین شرایطی را پیش رو دارید، دستگاه ویبره دریلی برای شما مناسب خواهد بود. به طور کلی قبل از تهیه ی هر نوع دستگاه ویبره بتن، ابتدا باید به درستی نیازسنجی شود تا بتوانید دستگاهی مناسب با شرایط تان خریداری کنید.

  • نیروی گردش فنر در ویبراتور دریلی بتن از کجا تامین خواهد شد؟

    ویبراتور دریلی یک موتور دارد که در جریان ثابت وجود دارد. نیروی مورد نیاز برای گردش فنر از این قسمت تامین می شود.

  • آیا طول شیلنگ ویبراتور، در توان ارتعاش تولیدی تاثیر دارد؟

    یکی از مهم ترین نکات در استفاده از ویبره بتن، طول و نوع شیلنگ آن است. هرچه طول یک شیلنگ ویبره دریلی بتن بالاتر باشد، قدرتی که تولید می کند نیز بیشتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که هر شیلنگ با هر ضخامتی را نمی توان در هر دستگاه ویبره بتنی استفاده کرد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

ویبراتور دریلی پلاستیکی

ویبراتور دریلی پلاستیکی یا آلومینیومی؟

بارزترین تفاوت میان انواع مدل‌ها ویبراتور دریلی، چگونگی طراحی بدنه آن‌ها است. کدام یک را باید خرید!؟ بدنه پلاستیکی یا بدنه آلومینیومی

دستگاه ویبراتور دریلی

راهنمای خرید ویبراتور دریلی

در هنگام خرید دستگاه ویبره دریلی باید به نکاتی مانند قدرت ویبراتور دریلی، پوسته‌ی دستگاه و نوع برند و شرکت سازنده‌ی آن توجه نمود.

دستگاه ویبراتور دستی

انواع سایز ویبراتور دستی کدامند؟

ویبره دستی ابزاری کارآمد در مراحل نهایی عملیات‌های بتن ریزی است. این دستگاه کوچک به شکل دستی برای حمل و نقل ساده توسط اپراتورها طراحی شده است.

دستگاه ویبراتور دریلی به همراه شلنگ ویبراتور متصل شده به آن

ویبراتور دریلی یا ویبراتور تفنگی چیست؟

ویبراتور دریلی که به ویبره دستی نیز معروف است، وسیله ای مکانیکی برای ایجاد ارتعاش در بتن به منظور حذف حباب های داخل بتن است. این کار به استحکام بتن کمک می کند.

دستگاه ویبره دریلی در دست یک نفر

دلایل اصلی خرابی ویبره دریلی کدام‌اند؟

عوامل تأثیرگذار در خرابی ویبراتور دریلی یا ویبراتور تفنگی عبارتند از خرابی موتور، خرابی شیلنگ، خرابی پوکر و ... .

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: