خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

درآمدزایی با دستگاه خاموت زن

فهرست مطالب

درآمدزایی با خم نمودن میلگردها

خاموت، قطعات فلزی کوچک تهیه شده از میلگرد است. اما کاربردی گسترده در سطح آرماتوربندی دارد. برای شکل‌دهی آرماتورها در طراحی اسکلت‌های بتنی نیاز به تعداد زیاد خاموت داریم. این مصرف عمده خاموت می‌تواند مقدمه یک سبک و کار تمام‌ عیار و حرفه‌ای باشد. کسب‌وکاری که تنها با خرید یک دستگاه خاموت زن هیدرولیکی آغاز خواهد شد. قیمت دستگاه خاموت زن زیاد نیست و در راه اندازی این کسب و کار چالش برانگیز نمی شود. 

خاموت زن هیدرولیک دستگاه ساده‌ای است که به شکل تخصصی برای طراحی و ساخت انواع خاموت استفاده می‌شود. این دستگاه از بخش‌های هیدرو مکانیکی برای خمکاری و فرم دهی میلگردها و تهیه‌ی خاموت‌ها در اندازه‌های مختلف استفاده می‌کند. هر دستگاه خاموت زن هیدرولیک سرعت عمل بالایی دارد. این دستگاه می‌تواند در طول روز تعداد خاموت زیادی تولید کند. پتانسیلی که خیلی ساده می‌تواند مقدمه کسب‌وکاری پرفروش باشد. زیرا خاموت از مهمترین مصالح ساختمان‌سازی است و هر پروژه عمرانی به تعداد زیاد آنها نیاز دارد. از طرفی قیمت دستگاه خاموت زن به نسبت درآمدزایی کم است و صرفه اقتصادی دارد. 

دستگاه خاموت زن اتوماتیک

خاموت زنی به چه معنی است؟

خاموت زنی عملیات خمکاری و فرم دهی میلگردهای نازک مناسب تکمیل ساختارهای آرماتوربندی شده‌ است. هر قطعه خاموت یک فرم هندسی بسته تشکیل‌ شده از میلگردی نازک است. در محل کارگاه خاموت زنی میلگردها با قطرهای نازک مانند میلگرد نمره 6 و یا 8 را در اندازه‌های مناسب برش می‌زنند. سپس هر میلگرد را در داخل دستگاه خاموت زن هیدرولیکی خمکاری کرده تا فرم نهایی خاموت تهیه شود. به این روش کار از برش میلگردهای نازک تا خمکاری و تهیه فرم‌های هندسی در اندازه‌های برابر را خاموت زنی می‌گویند.

خاموت چه کاربردهایی دارد؟

در سطح پروژه‌های عمرانی و با استفاده از انواع خاموت فرم هندسی آرماتورها را شکل می‌دهند. میلگردهای قطور وزن سنگینی دارند که چندان تمایل به شکل‌پذیری برای آغاز عملیات بتن‌ریزی ندارند. اما با استفاده از انواع خاموت می‌توانیم تعداد زیاد میلگردهای قطور را کنار هم با فرم هندسی مناسب قرار دهیم. به ‌این‌ ترتیب پس ‌از پایان عملیات بتن‌ریزی ساختار نهایی اسکلت بتن شکل می‌گیرد. 

کاربرد خاموت در طراحی سازه‌های بتن آرمه چشمگیر است. از انواع خاموت در طراحی سازه‌های بسیار بزرگ و یا ساخت قطعات بتنی بسیار کوچک استفاده می‌کنند. لذا عملاً در هر عملیات بتن‌ریزی و برای ساخت هر نوع ساختار بتن آرمه، حتی طراحی قطعات بتنی در ابعاد کوچک به تعداد زیاد خاموت نیاز است.

روش تهیه خاموت چگونه است؟

در بحث قبلی اشاره کردیم که بدون تردید برای ساخت هر سازه بتن آرمه به تعداد زیاد خاموت با خمکاری دقیق نیاز داریم. اما این خاموت‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟ آیا می‌توان آنها را در محل پروژه تهیه کرد؟

ساخت خاموت خیلی ساده است. کافی است میلگردهای نازک را در اندازه‌هایی دقیق خمکاری کنید تا خاموت مناسب تهیه شود. احتمالاً برای ساختن یک عدد خاموت با مشکل بزرگی مواجه نشوید. اما چالش اصلی نیاز پروژه‌ها به تعداد زیاد خاموت‌ها است. ساخت تعداد زیاد خاموت در محل پروژه‌های عمرانی صرفه اقتصادی ندارد. زیرا باید دستگاه خاموت زن هیدرولیکی را تهیه کنند و از نیروی کاری دائمی برای عملیات خاموت زنی استفاده کنند. قیمت دستگاه خاموت زن چندان زیاد نیست. اما هزینه کارگر استفاده از آن در سطح پروژه ها را هزینه بردار می کند. 

ساخت خاموت در محل پروژه باعث کند شدن عملیات آرماتوربندی می‌شود. بنابراین تقریباً هیچ پیمانکار حرفه‌ای، خاموت مورد نیاز پروژه‌های خود را در محل ساخت‌وساز نمی‌سازد. بلکه خاموت‌ها را به شکل آماده از سطح بازار تهیه می‌کند. در این بخش ماجرا است که می‌توان به پتانسیل کسب‌وکاری تمام ‌عیار فکر کرد.

دستگاه خاموت زن

راه اندازی کسب و کار به وسیله خم زدن میلگردها

روزانه میلیون‌ها عدد خاموت در سطح پروژه‌های کوچک و بزرگ عمرانی و حتی ساخت سازه‌های پیش ‌ساخته بتنی استفاده می‌شود. خرید و فروش خاموت، بازار بزرگی در بدنه صنعت ساختمان‌سازی دارد. پیمانکاران حرفه‌ای، خاموت مورد نیاز خود را در سطح این بازار تهیه می‌کنند. کافی است تولیدکننده خاموت باشید تا سهم قابل ‌توجهی از این بازار را تصاحب کنید. این درحالی است که قیمت دستگاه خاموت زن در مقایسه با کارایی و درآمدزایی آن تقریبا ناچیز است. 

راه‌اندازی کسب‌وکار خاموت زنی خیلی ساده است. با یک دستگاه خاموت زن هیدرولیک تک‌فاز به ‌راحتی می‌توانید این شغل درآمدزا را راه‌اندازی کنید. برای آغاز کار به یک فضای کوچک کارگاهی در حد قرار دادن شاخه‌های میلگرد نیاز دارید. پس می‌توانید خاموت زن هیدرولیک تک فاز و یا سه فاز را در جایی از محیط کارگاه مستقر کنید و عملیات تهیه انواع خاموت را آغاز کنید. البته در این‌باره به ابزارهای دیگری مانند قیچی میلگرد بر نیز نیاز دارید تا شاخه میلگردهای 12 متری را در اندازه‌های مناسب برش بزنید. در کل قیمت دستگاه خاموت زن و قیچی میلگردبر آنچنان نیست تا در راه اندازی این کسب و کار شما را با مشکل جدی روبرو کنند. 

مزایای کسب‌وکار خاموت زنی

  • خاموت زنی، کسب‌وکار ساده‌ای است. فقط به یک ماده‌ی اولیه که همان میلگرد است نیاز دارید.
  • ماده‌ی اولیه‌ی شما خراب نمی‌شود. پس می‌توانید تا مدت‌ها آن را انبار کنید.
  • هیچ استاندارد خاصی برای طراحی خاموت‌ها مطرح نشده است. کافی است ملاحظات فنی مورد نیاز مشتری و یا تقاضای بازار را تهیه کنید.
  • خاموت زن هیدرولیکی دستگاه کوچکی است که به ‌سادگی در فضایی کوچک راه‌اندازی می‌شود.
  • کار کردن با خاموت زن هیدرولیکی ساده است.
  • قیمت دستگاه خاموت زن چندان زیاد نیست. لذا برای آغاز کار به سرمایه زیادی نیاز ندارید.
  • بازار خرید و فروش خاموت همواره داغ است. چرا که هرگز ساخت‌وساز بناهای عمرانی و یا طراحی سازه‌های بتن آرمه تمام نمی‌شود.
  • برای راه‌اندازی این کسب‌وکار به مجوز خاصی نیاز ندارید.
خاموت زن هیدرولیک

توصیه هایی برای راه اندازی کسب و کار

خاموت زنی به‌ تنهایی می‌تواند ایده پول‌سازی باشد. اما در قدم اول به خرید دستگاه خاموت زن مناسب نیاز دارید. سرعت این دستگاه در پیشبرد اهداف شما تأثیرگذار است. قاعدتاً برای تولید خاموت زیاد نیاز به مدل‌های سریع و قدرتمند دارید. البته دقت در خمکاری و قابلیت خم زنی انواع میلگرد را فراموش نکنید. اگر کارگاه شما به برق سه فاز دسترسی دارد، خرید خاموت زن هیدرولیک سه فاز گزینه بهتری است. اما قیمت خاموت زن تک فاز ارزان‌تر است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    دستگاه خاموت زن هیدرولیک

    خرید خاموت زن هیدرولیک یا گیربکسی

    این مدل از دستگاه‌ها با عملکرد نیمه اتوماتیک در دو مدل گیربکسی و هیدرولیکی طراحی می‌شوند و قاعدتا در هنگام خرید دنیز باید از میان این دو یکی را انتخاب کنید.

    شخص در حال خم کاری میلگرد با دستگاه خاموت زن

    خاموت زن چیست و چه کارآیی دارد؟

    دستگاه خاموت زن ماشین تخصصی خمکاری میلگردها است که برای تولید انواع خاموت کارایی دارد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: