خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

راهنمای خرید دستگاه ستون ریز

دستگاه ستون ریز

فهرست مطالب

ستون ریز چیست؟ 

در تمام ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و غیره یکی از مهم ترین قسمت ها ستون ها هستند. بار زیادی از ساختمان بر دوش ستون هاست و طبیعتا توجه کردن به ساخت و کیفیت و استحکام آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید به صورت تئوری ستون ریزی کار نسبتا ساده ای تلقی شود اما اصلا این طور نیست؛ خصوصا در ساختمان هایی با ارتفاع بالاتر و چند طبقه.

 ستون ریز همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، به منظور ریختن ستون در اندازه های مختلف در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاری که ستون ریز امروزه به راحتی و با کمترین نیاز به نیروی انسانی انجام می دهد در گذشته ای نه چندان دور توسط اشخاص به صورت دستی صورت می گرفت. به این صورت که کاربر باید بتن را تا ارتفاع مورد نظر خود میبرد و سپس در قسمت مشخص شده ی ستون می ریخت. 

ستون ریز ریلی

موارد مهم هنگام خرید ستون ریز

انواع دستگاه ستون ریز به سه دسته ی ستون ریز ریلی و ستون ریز ثابت و ستون ریز گردان تقسیم میشوند که هر کدام ویژگی ها و موارد استفاده ی خاص خود را دارند. برای تهیه ی هر کدام از ستون ریزها نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند که باعث می شود ستون ریز مناسبی خریداری شود. نکاتی مانند ارتفاع ستون هایی که قرار است ساخته شوند، کیفیت قطعات دستگاه، سرعت مونتاژ، خدمات پس از فروش، موتور و گیربکس دستگاه و سیم بوکسل استفاده شده در آن. 

نحوه انتخاب دستگاه بر اساس ارتفاع ستون ها

دستگاه های ستون ریز این امکان را دارند که تا ارتفاع های مختلفی بالا رفته و عملیات ستون ریزی را انجام دهند. ارتفاع در دستگاه های ستون ریز متفاوت است و شما باید با توجه به ارتفاع پروژه تان نمونه ی مناسبی را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که حداکثر ارتفاع عملیاتی ستون ریز، 6 متر است. 

نمایی از ستون های ساختمان نیمه کاره

کیفیت قطعات دستگاه ستون ریز

طبیعتا کیفیت دستگاهی که تهیه می کنیم به کیفیت تک تک قطعات آن بستگی دارد و برای خریدار مهم است. ستون ریز نیز از این قاعده مستثنی نیست و کیفیت تمام قطعات آن بر روی عملکرد دستگاه تاثیر گذار است. ستون ریز از یک باکت یا سطل که بتن در آن برای حمل ریخته می شود، نقاله به منظور هدایت باکت به بالا، الکتروموتور، گیربکس، سیم بوکسل، قرقره و چرخ به منظور جابجایی راحت تر تشکل شده است. 

سرعت مونتاژ و دمونتاژ دستگاه

یکی از مهم ترین مزایای یک دستگاه ستون ریز خوب امکان بالا بودن سرعت مونتاژ کردن دستگاه است که باعث صرفه جویی در وقت و افزایش سرعت عملیات می شود. در هنگام خرید دستگاه، ویژگی سرعت مونتاژ آن همراه با سایر اطلاعاتش قید می شود. به عنوان مثال ستون ریز ایکس دارای سرعت مونتاژ 60 دقیقه است. بدیهی است که هر چه سرعت مونتاژ کردن دستگاه ستون ریز در ابتدای کار و دمونتاژ کردن آن در انتهای کار بالاتر باشد، دستگاه محبوب تر خواهد بود. 

توجه به سیستم انتقال دستگاه بتن ریز ستون

وظیفه ی دستگاه ستون ریز، انتقال بتن به محل مورد نظر در ساختمان به منظور انجام امر ستون ریزی است. در هر عملیات ساختمان سازی با توجه به شرایط، یک نوع ستون ریز انتخاب می شود. هر کدام از ستون ریز ها سیستم انتقال متفاوتی از همدیگر دارند. به عنوان مثال در ستون ریز گردان، مکانیزم به مانند جرثقیل است و از یک دکل گردان برای انتقال مصالح استفاده می شود. در ستون ریز ریلی، این انتقال به کمک ریل و قرقره صورت می گیرد. 

دستگاه ستون ریز

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه ستون ریز

یکی از محاسن هر دستگاه و تجهیزی که خریداری می شود؛ در هر حوزه ای که باشد، دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش است. حال اگر دستگاه مورد نظر، دستگاه پرکاربردی مانند ستون ریز باشد، اهمیت خدمات پس از فروش دو چندان می شود. در هنگام خرید دستگاه ستون ریز به خاطر داشته باشید که دستگاه ستون ریزی با گارانتی معتبر تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل یا نقص های احتمالی، دچار مشکل نشوید. 

موتور مورد استفاده در دستگاه بتن ریز ستون

قلب هر دستگاهی موتور آن است.هر چه کیفیت موتور بالاتر باشد طبیعتا عملکرد و کارایی کل دستگاه نیز بهتر است. موتور دستگاه ستون ریز در انواع مختلف آن دارای توان سه اسب بخار است. 

گیربکس در دستگاه بتن ریز ستون

در دستگاه ستون ریز نیز مانند بسیاری از دستگاه های دیگر همچون بالابر، گیربکس وجود دارد. در امتداد موتور دستگاه گیربکس قرار گرفته است. وظیفه ی گیربکس این است که با استفاده از سرعت موتور، حرکتی آرام برای باکت دستگاه تولید کند. گیربکس در امتداد قرقره ها قرار گرفته است. گیربکس در ستون ریز ها از نوع حلزونی VF86 است. 

گیربکس دستگاه ستون ریز

سیم بکسل مورد استفاده در دستگاه بتن ریز ستون

سیم بکسل نقش مهمی در دستگاه ستون ریز دارد. ستون ریز با کمک مخزن و سیم بکسل، بتن را در ارتفاع مورد نظر برده و عملیات ستون ریزی را انجام می دهد. سیم بکسل به الکتروموتور متصل است و کیفیت، جنس و قطر آن در عملکرد دستگاه موثر است. قطر سیم بکسل ها عموما 8 میلی متر است. 

سیم بکسل استفاده شده در دستگاه ستون ریز

 

  • حداکثر ارتفاعی که می توان از دستگاه ستون ریز استفاده کرد چقدر است؟

    دستگاه ستون ریز قابلیت ستون ریزی از ارتفاع 3 متری را دارد و برخی ستون ریز ها مانند ستون ریز های گردان، میتوانند تا ارتفاع عملیاتی 6 متر مورد استفاده قرار گیرند.

  • دستگاه ستون ریز چه کاربردهایی دارد؟

    از دستگاه ستون ریز می توان برای ریختن ستون ها، بتن ریزی در دیوارهای برشی و قالب ها برای ستون و جلوگیری از جدا شدن ستون ها استفاده کرد.

  • ستون ریز ایده آل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    ستون ریز ایده آل باید سرعت و ایمنی بالایی داشته باشد، ضخامت سیم بکسل آن بالا باشد، مونتاژ و دمونتاژ کردن آن سریع و راحت باشد و موتوری قوی داشته باشد.

  • آیا شرایط جوی بر استفاده از ستون ریز تاثیر می گذارد؟

    بهتر است در شرایط جوی نامناسب از ستون ریز استفاده نشود زیرا شدت باد و باران ممکن است تعادل باکت ستون ریز را به هم بزند و منجر به سقوط آن شود.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

دستگاه ستون ریز ریلی در محیط کارگاهی

ستون ریز چیست؟

ستون ها بخش مهمی از ساختمان هستند که وزن ناشی از کل ساختمان را تحمل می کنند. برای ساخت ستون‌ها از دستگاهی به نام دستگاه ستون ریز استفاده می شود.

دستگاه ستون ریز ریلی

انواع ستون ریز بر اساس متراژ ستون ریزی

ستون ریز با قرار گرفتن در مقابل قالب ستون‌ها و یا هر محیط دیگر عمرانی توانایی حمل و تخلیه بتن در ارتفاع 3 الی 6 متری را دارد.

دستگاه ستون ریز ریلی

تعمیر و نگهداری دستگاه ستون ریز

هر دستگاه صنعتی جهت آنکه طول عمر بیشتری داشته باشد و در حین کار با مشکل مواجه نشود، نیازمند سرویس و تعمیر و نگهداری به صورت دوره ای است.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: