خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

کله قندی بتونیر

کله قندی دستگاه بتونیر دنده زیر و دنده کمر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    دیگ میکسر بتن که برای هم‌زدن حجم قابل ‌توجه مصالح طراحی‌ شده است، در حین کار با فرسایش دائمی مواجه خواهد شد. قطعاً بخش‌های دوار این دیگ بیش ‌از دیگر بخش‌های بتونیر تحت تأثیر فرسایش قرار دارد. کله قندی همزن بتن یکی از همین بخش‌های فنی در داخل دیگ است که لازم است تا به‌ موقع برای سرویس و تعویض آن اقدام کنید.

    کله قندی بتونیر محل اتصال دیگ بر محور چرخش دستگاه است که لازم است تا کاملاً روان، سالم و البته جان ‌سخت طراحی ‌شده باشد. این بخش که در پایین‌ترین قسمت دیگ نصب خواهد شد، در ایجاد بالانس و رفع لقی دیگ میکسر بتن تأثیر گذاشته و سالم بودن آن برای مخلوط شدن هر چه بهتر مصالح چشمگیر است. بنابراین مهم است که در صورت فرسودگی این بخش را به‌ موقع تعویض کنید.

    کاربردهای کله قندی بتونیر

    کله قندی میکسر بتن در پایین‌ترین بخش دیگ بتونیر و با هدف نصب دیگ بر روی محور مرکزی دستگاه کارایی دارد. در واقع کل دیگ با تمام وزن سنگین جداره فلزی به ‌همراه مصالح ساخت بتن از طریق این قطعه بر روی محور زیرین سوار شده و توانایی چرخش پیدا می‌کند.

    کله قندی میکسر بتن که در پایین‌ترین قسمت و کف دیگ نصب خواهد شد، در ایجاد بالانس و رفع لقی دیگ نقش دارد. برای چرخش دیگ بر روی محور زیرین از بلبرینگ‌های صنعتی استفاده خواهد شد که از کله قندی همزن بتن جهت محافظت این بلبرینگ و جلوگیری از فرسایش و یا لقی آن استفاده می‌شود. به ‌این ‌ترتیب کله قندی بتونیر یک نوع روکش محافظتی است که با نصب شدن در بخش کفی دیگ از بلبرینگ آن محافظت کرده که در افزایش طول عمر و در نهایت کیفیت ساخت بتن تأثیرگذار است.

    تولید دستگاه بتونیر داخل کارگاه

    انواع کله قندی میکسر بتن

    کله قندی همزن بتن قرار است تا نوعی پوشش محافظتی از بخش بلبرینگی در کف دیگ و برای چرخش روان دیگ بدون لقی بر محور زیرین شاسی باشد. اما نوع کله قندی با توجه به نوع و سایز دیگ میکسر بتن متفاوت است. چرا که انواع دیگ همزن‌ها را در مدل‌های دنده زیر و یا دنده کمر طراحی می‌کنند که قاعدتاً روش اتصال و چگونگی چرخش دیگ بر محور زیرین آن متفاوت است. بر این اساس انواع کله قندی بتونیر به ‌قرار زیر هستند.

    کله قندی بتونیر دنده کمر

    این نوع طراحی ساده‌ای در حد یک محفظه جدا کننده محور چرخش از فضای داخل دیگ دارد. در دیگ‌های دنده کمر تنها از یک محور ساده در بخش زیرین آنها استفاده خواهد شد. لذا به نصب یک عدد بلبرینگ با ابعاد صنعتی نیاز داریم. این قطعه در کف پایین‌ترین نقطه دیگ نصب شده و در کارکرد هر چه روان و چرخش مؤثر دیگ حین تولید بتن نقش دارد.

    کله قندی بتونیر دنده زیر

    بخش زیرین دیگ در میکسرهای دنده زیر محل اتصال چرخ‌دنده و در نهایت برای توزیع نیروی دیگ است. در این بخش زیرین از اتصال محور چرخ‌دنده فولادین با دیگ استفاده ‌شده است و این چرخ‌دنده خارج از فضای دیگ با بلبرینگ صنعتی به جهت چرخش در ارتباط است. این قطعه در دیگ‌های دنده زیر ابعاد کوچکتری دارند و به جهت اتصال محور چرخ‌دنده نصب می‌شوند. این نوع کله قندی نیز کاملاً تحت تأثیر فرسایش دائمی بتن سازی توسط دیگ دستگاه قرار گرفته و لازم است تا در بازه‌های مناسب سرویس شود. در عین ‌حال روش نصب آن در امتداد چرخ‌دنده و برای تکمیل محور گردش دیگ است.

    ویژگی‌های کله قندی بتونیر

    انواع این قطعه برای پوشاندن محور چرخش دیگ در دستگاه میکسر هستند که برای نصب در کف دیگ و جلوگیری از نشت بتن و در نهایت جلوگیری از تخریب و فرسایش بلبرینگ استفاده می‌شوند. این قطعه نوعی پوشش برجسته فولادین است که از طریق اتصال پیچ ‌و مهره‌ای در بخش زیرین دیگ سوار می‌شود. به‌ این ‌ترتیب این قطعه حد فاصل فضای بیرونی و محور چرخش دیگ تا فضای داخلی حین تولید بتن است. نصب اصولی این قطعه برای ایجاد بالانس مناسب دیگ حین تولید و مخلوط شدن مصالح تأثیرگذار است. تا جاییکه می‌تواند از لقی دیگ میکسر بتن حین تولید بتن و هم‌زدن مصالح آن‌هم در دفعات طولانی و کارهای سنگین جلوگیری کند. معمولاً برای نصب بخش داخلی، این قطعه را پر از گریس کرده و بر روی محور مرکزی در بخش زیرین دیگ نصب می‌کنند. همچنین لازم است تا در بازه‌های زمانی معین جهت بازدید و سرویس این بخش اقدام کنید.

    قیمت کله قندی بتونیر

    قیمت کله قندی بتونیر با توجه به نوع آن از جمله نصب در دیگ‌های دنده زیر و یا دنده کمر و با در نظر گرفتن سایز دیگ محاسبه می‌شود. بر این اساس قیمت این بخش به کیفیت فلز فولادین کار شده در ساخت آن، نوع اتصالات آن و طراحی آن بر پایه نوع دیگ تعیین خواهد شد. قیمت کله قندی همزن بتن در مقایسه با دیگر بخش‌های دستگاه ناچیز است. اما تعویض به ‌موقع آن در سالم ماندن بلبرینگ و عملکرد بهینه دیگ و در نهایت کیفیت بالای ساخت بتن نقش دارد.

    سوالات متداول در مورد کله قندی خلاطه

    • دوره سرویس و بازدید کله قندی میکسر بتن چه هنگام است؟

      جهت عملکرد بهینه دیگ توصیه می‌کنیم که به ازای هر 100 ساعت کار متوالی برای بازدید و سرویس از بخش کله قندی آن اقدام کنید.

    • از چه نوع گریس برای پر کردن فضای داخلی کله قندی استفاده می‌کنند؟

      برای این منظور بهتر است از گریس‌های نسوز استفاده کنید.

    • علایم فرسودگی کله قندی چه هستند؟

      هر نوع نشتی از بخش زیرین دیگ می‌تواند از علایم فرسودگی کله قندی باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: