خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

خاموت زن سه فاز

خاموت زن سه فاز

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    خاموت زن گیربسکی با موتور 2 اسب سه فاز چینی گیربکس چدنی 110 اصفهان

    خاموت زن نیکا ابزار مدل KH18GS04

    خاموت زن گیربکسی، پدالی، قابلیت خاموت زنی تا میلگرد 18، تکفاز، موتور 2 اسب چینی سه فاز 1400 دور، گیربکس VF110 اصفهان

    5

    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    خاموت‌ها از کاربردی‌ترین قطعات خمکاری میلگردهای نازک هستند که برای ایجاد فرم‌های هندسی در تولید قطعات بتنی کارایی دارند. در ساخت شبکه‌های آرماتوربندی باید تعداد خاموت‌های زیادی را تولید کنیم که گاهاً لازم است تا عملاً یک کارگاه مجهز و سرعت بالا را راه‌اندازی کنیم. دستگاه خاموت زن برای این منظور طراحی شده است و قرار است تا با قدرت بالا سرعت زیاد هر نوع خمکاری دقیق و منظم را تولید نماید.

    خاموت زن سه فاز مخصوص نصب در کارگاه‌های بزرگ ساختمانی و یا فضاهای کارخانه‌ای طراحی‌شده است. آنچه مسلم است، این نوع خاموت زن برای کارکرد به تأمین برق سه فاز ۳۸۰ ولت نیاز دارد که جز در محیط‌های کارگاه صنعتی نمی‌توانیم به این نوع ولتاژ دسترسی داشته باشیم.

    مزیت‌های خاموت زن سه فاز

    برای تولید خاموت‌ها می‌توانیم از انواع دستگاه‌های سبک دستی، تکفاز گیربکسی و یا هیدرولیکی استفاده کنیم. اما هیچکدام از این مدل‌ها نمی‌توانند قدرت خمکاری مؤثر و همچنین سرعت عملیاتی موردنظر ما در پروژه‌های بزرگ را داشته باشند. از طرفی وقتی به برق ۳۸۰ ولت دسترسی داریم، قطعاً استفاده از دستگاه خاموت زن سه فاز بهترین انتخاب است. مزایای استفاده از این دستگاه سه فاز به قرار زیر است.

    • روش راه‌اندازی ساده‌ای دارند.
    • قدرتمند هستند و می‌توانند خمکاری‌های مؤثرتری داشته باشند.
    • استهلاک موتور الکتریکی سیستم‌های سه فاز کم است.
    • سرعت عملکرد بالایی در خمکاری تعداد قابل‌توجه میلگردهای خاموت زنی دارند.
    • در هر نوع محیط کارگاهی و یا کارخانه‌ای با قابلیت دسترسی به برق سه فاز ۳۸۰ ولت کار می‌کنند.

    مشخصات فنی دستگاه خاموت زن سه فاز

    دستگاه خاموت زن سه فاز یک دستگاه هیدرو مکانیکی است که در طراحی آن برای تولید توان عملیاتی سیستم خمکاری میلگردها از حضور موتور الکتریکی سه فاز استفاده‌شده است. این موتور عموماً از نوع ۳ اسب بخار یا بیشتر است که برای کارکرد به تأمین برق سه فاز ۳۸۰ ولتAC نیاز دارند.

    سرعت عمل دستگاه خاموت زن سه فاز بسیار زیاد در حدود ۳ ثانیه برای هر خمکاری است. درعین‌حال به‌راحتی قادر هستیم تا میلگردهای مختلف را با استفاده از فک خمکاری این دستگاه فرم دهی کرده و خاموت‌های یکدست با زاویه‌های دقیق و فرم هندسی مناسب را تهیه کنیم. اما درعمل فقط با استفاده از برق ۳۸۰ ولت مناسب نصب در محیط‌های کارگاهی صنعتی قابلیت استفاده دارند.

    خاموت زن سه فاز

    کاربردهای دستگاه خاموت زن سه فاز

    دستگاه خاموت زن سه فاز برای خمکاری میلگردهای نازک طراحی‌شده است. اگرچه این دستگاه، قدرت خمکاری میلگردها تا قطرهای بالا را نیز دارد؛ اما در عمل برای هر نوع فرم دهی به میلگردهای بسیار نازک و متوسط جهت تولید خاموت طراحی شده‌است.

    کاربردهای دستگاه خاموت زن سه فاز تماما در عرصه تولید خاموت‌ها با ابعاد و اندازه‌های مختلف است که برای راه‌اندازی و کار با آن باید برق ۳۸۰ ولتAC را تهیه کرده باشید. این نیاز به تأمین برق 380 ولتAC شرایط کار آن را محدود می‌کند و قاعدتاً در هر نوع پروژه نمی‌توانید از این مدل‌های سه فاز استفاده کنید. اما بدون تردید در صورت وجود برق سه فاز صنعتی استفاده از این مدل‌ها بهتر است. از خاموت زن‌های سه فاز در سطح کارگاه‌های صنعتی تولید خاموت و یا تولید قطعات بتنی مانند کارگاه ساخت تیرچه و همچنین پروژه‌های عمرانی بزرگ با امکان تأمین برق ۳۸۰ ولتAC استفاده می‌کنند.

    انواع مدل‌های دستگاه خاموت زن سه فاز

    خاموت زن‌ها را با توجه به حداکثر قطر میلگردی که می‌توانند خمکاری کنند، دسته‌بندی می‌کنند. بااین‌وجود انواع این دستگاه‌ها با توجه به مکانیزم نوع عملکرد خمکاری در دو مدل از خاموت زن‌های هیدرولیکی (تمام اتوماتیک) و یا گیربکسی قرار می‌گیرند. این دو مدل خاموت زن به قرار زیر هستند:

    خاموت زن سه فاز هیدرولیک

    برای طراحی این نوع خاموت‌ساز از سیستم هیدرولیکی استفاده‌شده است که یک سیلندر قدرتمند برای خمکاری سریع میلگردهای نازک است. در طراحی این دستگاه از الکتروموتور ۳ اسب بخار سه فاز یا بیشتر با امکان اتصال برق ۳۸۰ ولتAC استفاده‌شده است. این دستگاه می‌تواند با سرعت ۳ ثانیه، هربار خمکاری را انجام داده و قدرت کافی برای خمکاری میلگردها تا قطرهای مختلف را دارد. همچنین می‌توانیم برای خمکاری هم‌زمان چند عدد میلگرد در این دستگاه استفاده کنیم.

    خاموت زن سه فاز گیربکسی

    مدل ساده‌تری است که در طراحی آن از جانمایی یک گیربکس حلزونی با طراحی دو عدد چرخ‌دنده دیسکی و هلیکال که عمود برهم هستند، جهت خمکاری میلگردها استفاده‌شده است. سیستم کارکرد گیربکس ساده‌تر از مدل‌های هیدرولیکی است. درعین‌حال قدرت خمکاری بالایی دارد. همچنین ارزان‌تر از مدل‌های هیدرولیکی طراحی شده، اما نمی‌توانند به مانند مدل‌های هیدرولیکی قدرت مکانیکی بالایی داشته باشند. برخی از این مدل‌ها را با حذف گیربکس به شکل تسمه‌ای و جانمایی دو عدد فولی در اندازه‌های متفاوت تولید می‌کنند که به هیچ حالت دقت مدل‌های گیربکسی را ندارد.

    مشخصات فنی خاموت زن سه فاز
    نام دستگاهخاموت زن سه فاز
    ولتاژ۳۸۰ ولت AC
    نوع موتورالکتریکی سه فاز
    قدرت موتور۳ اسب بخار به بالا
    سرعت اجرای خمکاری۳ ثانیه
    زاویه‌های قابل خمکاری۱۰ الی 180 درجه
    سرعت۱۴۰۰ بار
    فرکانس۶۰ / ۵۰ هرتز
    وزن۱۰۰ کیلوگرم
    کاربردتولید خاموت در کارگاه‌های صنعتی

    قیمت خاموت زن سه فاز

    قیمت دستگاه‌های خاموت زن سه فاز با توجه به فاکتورهای گوناگون از قبیل مکانیزم گیربکسی و یا هیدرولیکی، قدرت موتور، کیفیت ساخت قطعات، کیفیت مونتاژ و درنهایت حداکثر سرعت و قابلیت خمکاری میلگردها محاسبه می‌کنند. معمولاً قیمت مدل‌های هیدرولیکی تمام اتوماتیک از مدل‌های گیربکسی بالاتر است؛ اما در مقابل این مدل‌های گیربکسی هستند که طراحی ساده‌تر و مقدار استهلاک کمتر و قدرت خمکاری کندتری دارند. در برخی از موارد برای هرچه کمتر شدن هزینه ساخت دستگاه به‌جای گیربکس حلزونی از تسمه استفاده‌شده است که با نصب دو عدد فولی کنترل سرعت و حرکت فک خمکاری انجام می‌شود. این مدل‌های تسمه‌ای هرگز اطمینان کامل خمکاری مدل‌های گیربکسی را ندارند.

    سوالات متداول در مورد خاموت زن سه فاز

    • علت کاهش قدرت خمکاری خاموت زن سه فاز در برش‌های متوالی و هم‌زمان میلگردها چیست؟

      یا از تعداد میلگردهای زیادی در خمکاری استفاده می‌کنید و یا سطح روغن هیدرولیک دستگاه کاهش پیدا کرده‌است.

    • برای تولید خاموت مناسب فعالیت‌های ساختمانی از چه نوع دستگاه خاموت زن سه فاز استفاده کنیم؟

      در عموم پروژه‌های شهری از میلگردهای حداکثر قطر ۱۶ میلی‌متری جهت تولید خاموت استفاده می‌کنند که خاموت زن‌های نمره ۱۶ برای این منظور کافی است.

    • حداکثر تعداد میلگرد برای خمکاری در فک دستگاه خاموت زن سه فاز چه مقدار است؟

      تعداد میلگردهای مجاز دستگاه به مکانیزم طراحی و قدرت موتوری آن بستگی دارد که در شرایط ایده‌آل می‌توانید حداکثر از ۵ عدد میلگرد به شکل هم‌زمان جهت خمکاری استفاده کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: