خرید و مشاوره فنی: 33529731-026

دلایل اصلی خرابی میلگرد بر

دستگاه میلگرد بر

فهرست مطالب

موارد خرابی دستگاه میلگرد بر کدامند؟

دستگاه میلگرد بر قدرت کافی برش میلگردهای فولادی را دارد، این دستگاه برای سرعت عمل مراحل آرماتور سازی طراحی شده و همچنین از توانایی برش تمیز و دقیق میلگردها برخوردار است. اما همین دستگاه قدرتمند در مسیر عملیات دشوار برای میلگردها دچار استهلاک می شود. موارد خرابی دستگاه میلگرد بر متنوع است که در کل باعث عدم کارکرد مفید دستگاه می‌شود. خرابی دستگاه قیچی میلگرد شامل مشکلات ریز و درشت در سیستم الکتریکی، هیدرولیکی و یا مکانیکی این دستگاه است. اگرچه این خرابی‌ها عموماً ساده هستند، اما باعث توقف روند آرماتور‌سازی شده که عملیات ساختمان سازی را کند و هزینه بردار می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا به موارد خرابی دستگاه میلگرد بر اشاره کنیم. 

دستگاه خم و برش میلگرد

 

خرابی دستگاه برش هیدرولیک به دلایل متفاوتی ایجاد می شود. قاعدتاً فضای کار سنگین دستگاه و استهلاک قطعات اصلی ترین دلیل است. اما در این میان با روش‌های غلط کار کردن با دستگاه و یا روش‌های نامناسب نگهداری نیز مواجه هستیم. با رعایت نکات مهم در استفاده از دستگاه میلگرد بر، می‌توان خرابی این دستگاه را به حداقل رساند. خرابی دستگاه میلگرد بر را می‌توان در موارد متنوع دسته بندی کرد. برخی از این خرابی‌ها به علت فشار کار و استهلاک قطعات هستند و برخی دیگر با وجود روشهای بهره برداری غلط اتفاق می‌افتد. در کل مهمترین خرابی‌ها در دستگاه میلگرد بر به قرار زیر هستند: 

خرابی در سیستم برق و الکتروموتور دستگاه

سیستم الکتریکی شامل موتور برق و کلید عملکرد موتور است. از انواع الکتروموتورهای تکفاز و یا سه فاز در طراحی انواع میلگرد بر هیدرولیکی استفاده می‌شود. خرابی و یا تیغه‌های کند سیستم مکانیکی برش میلگرد همچنین گیرپاژ پمپ باعث فشار زیاد به موتور الکتریکی دستگاه می شود.  همچنین مشکلات مانند دو فاز شدن و یا اتصالات شل شده در داغ شدن بدنه موتور تاثیر گذار هستند. هر نوع تولید صدای ناهنجار داخل موتور و یا داغ شدن سطح بدنه به همراه جریان کشی زیاد و لرزش شدید از علت‌های خرابی الکتروموتور دستگاه برش میلگرد هستند.

الکتروموتور دستگاه میلگرد بر

استفاده از کابل نامناسب برای دستگاه 

کابل برق تاب برداشته، پوسته پوسته شده و یا کشیده شده و... کارایی کافی جریان های الکتروموتور دستگاه میلگرد بر را ندارند. همچنین در صورت استفاده از کابل‌های چند تکه در محل اتصال سیم‌ها جریان کشی اتفاق می‌افتد که در نهایت به داغ شدن و استهلاک موتور می‌انجامد. 

طولانی بودن مسیر سیم کشی 

طولانی شدن سیم کشی مدار تغذیه دستگاه برش میلگرد باعث افت ولتاژ شدید در ورودی موتور می‌شود. لذا موتور الکتریکی عملا تحت ولتاژ استاندارد راه اندازی نمی شود. این شرایط به جریان کشی زیاد می‌انجامد. چرا که موتور مجبور است اختلاف توان ناشی از افت ولتاژ را با جریان بالاتر تامین نماید. این پروسه در نهایت به داغ شدن و سوختن زود هنگام موتور الکتریکی دستگاه میلگرد می‌انجامد. 

خرابی پمپ هیدرولیک میلگرد بر 

برای طراحی انواع قیچی برش میلگرد از پمپ‌های هیدرولیک دنده ای استفاده می‌کند. این پمپ‌ها در اثر کارکرد پرفشار مستهلک می‌شوند. البته در صورت برش‌ها فراتر از ظرفیت اسمی دستگاه، فشار کار بر روی پمپ هیدرولیک نیز بسیار زیاد است که مسیر استهلاک آن را سریع تر می‌کند. عملکرد ضعیف، گیرپاژ و نشتی سیال و یا تولید صدای زیاد از جمله علائم خرابی پمپ هیدرولیک قیچی میلگرد بر است. 

پمپ هیدرولیک دستگاه میلگرد بر

نقص فنی جک هیدرولیک 

هر نوع عملکرد تحت فشار جک هیدرولیک باعث کارکرد ناقص دستگاه برش میلگرد می‌شود. در عین حال عملکرد ناقص جک توانایی تولید قدرت برش میلگرد‌ها را کاهش می‌دهد. در این صورت دستگاه توانایی برش میلگرد‌ها با سرعت کافی را ندارد. عمده نقص فنی جک هیدرولیک به علت گیرپاژ قطعات متحرک و یا نشتی سیال از بخش‌های آب بندی آن است. 

جک هیدرولیک دستگاه میلگرد بر

خرابی تیغه قیچی میلگرد بر 

تیغه قیچی عضو برش میلگرد  است. این تیغه چهار لبه دارد که با کند شدن هر لبه می توانیم از لبه‌های دیگر برای برش میلگرد‌ها استفاده کنیم. اما در صورت تداوم استفاده از لبه‌های کند شده و یا لبه‌های شکسته تیغه عملیات برش میلگرد‌ها توسط قیچی ناقص و پرفشار انجام می‌شود. کند و یا شکست تیغه باعث افزایش فشار و یا افزایش مدت زمان برش میلگرد‌ها می‌شوند که در هر صورت تبعات منفی این خرابی باعث افزایش فشار بر روی سیستم هیدرولیکی و موتور الکتریکی دستگاه  می شود. 

  

تیغه قیچی دستگاه میلگرد بر

راه‌های رفع خرابی 

در صورت وقوع خرابی و یا احتمال وقوع خرابی در شرایط کار دشوار دستگاه توصیه می‌کنیم تا دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید. این دستورالعمل‌ها در کاهش احتمال خرابی‌ها و یا برطرف شدن آنها تاثیر گذار هستند. 

  • در صورت صدای زیاد موتور بخش بلبرینگ داخلی آن مستهلک شده است. لذا نیاز به تعمیر الکتروموتور و تعویض بلبرینگ‌ها داریم. 
  • در صورت صدای بلند بخش پمپ دنده دستگاه باید سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنیم. این کار با دمونتاژ پمپ و تعویض دنده‌ها انجام می‌شود.  
  • هر نوع نشتی سیال را جدی بگیرید. لذا شیلنگ‌های فرسوده و یا اتصالات خراب که احتمال نشتی آنها زیاد است را به طور کامل تعویض کنید. 
  • کاهش سطح سیال هیدرولیک را جدی بگیرید و در صورت کم شدن سیال از روغن هیدرولیک مناسب استفاده کنید.‌
  • تیغه های مستهلک شده دستگاه را تعویض کنید. 
  • مکانیکال سیل جک هیدرولیک دستگاه را بررسی کنید. مطمئن شوید که مکانیکال سیل جک هیدرولیک از شرایط آب بندی مناسب برخوردار است. 
دستگاه میلگرد بر هیدرولیک آماده برای فروش
  • علت داغ شدن الکتروموتور میلگرد بر چیست؟

    داغ شدن شدن پوسته موتور دلایل متعددی دارد. گیرپاژ موتور از دلایل اصلی است همچنین استفاده از دستگاه در شرایط کار سخت مانند برش زدن میلگردهای خیلی قطور نیز باعث داغ شدن پوسته الکتروموتور می‌شود.

  • آیا کم شدن سیال هیدرولیک تاثیر منفی در عملکرد دستگاه میلگرد بر دارد؟

    کم شدن سطح سیال هیدرولیک مانع از عملکرد قدرتمند سیستم هیدرولیک دستگاه می‌شود و به اصطلاح دستگاه زور می‌زند. در این صورت دستگاه قادر به بریدن میلگردها نیست و یا تحت فشار کار می‌کند که به استهلاک پمپ هیدرولیک دستگاه می‌انجامد.

  • آیا خرید دستگاه قیچی میلگرد دست دوم مقرون به صرفه است؟

    خیر، خرید دستگاه میلگرد بر دست دوم را توصیه نمی‌کنیم، زیرا این دستگاه دست دوم دوره ی استهلاک خود را سپری کرده است. خرید آنها اگر چه ارزان‌تر است؛ اما احتمال خرابی بخش‌های فنی آنها زیاد است. لذا در دراز مدت هزینه نگهداری بالایی دارند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

دستگاه میلگرد بر هیدرولیک سایز 32 چهار چرخ پیکانی

راهنمای خرید دستگاه میلگرد بر

میلگرد بر دستگاه قدرتمند و کاملا استراتژیک است که در مرحله آرماتور بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب به نکات خرید این دستگاه اشاره شده است.

میلگرد های نصب شده در پروژه ساختمانی

نکات مهم در زمان استفاده از دستگاه میلگرد بر

کار کردن با دستگاه میلگرد بر ساده است. اما مستعد خطرات بالقوه نیز می‌باشد. در حین کار با این دستگاه باید دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت کنید.

میلگرد بر چرخ دار هیدرولیک

قیچی میلگردبر چیست و انواع مدل های آن کدامند؟

میلگرد بر که به آن قیچی میلگرد نیز می گویند یکی از تجهیزات مهم و پرکاربرد در امور عمرانی و ساختمانی است که از آن برای برش میلگرد استفاده می شود.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: